mördare




När jag kom hem från jobbet idag hade jag dun och fjärdrar i hela huset. Förstog att det måste vara nån av katterna som tagit en fågel med sig in, eftersom jag haft ett fönster stående öppet. Letade och letade, men hittade ingen fågel, så jag tänkte att de tagit ut den igen och jag bara hade att dammsuga fjärdrar. Men nej, riktigt så tur hade jag inte. När jag drog fram dammsugaren såg jag den, liggandes på bottenplattan till kattställningen. Den var uppenbarligen död, med huvudet i en onaturlig vinkel och med diverse maginnehåll hängande utanför. Funderade en stund och insåg att jag skulle bli tvungen att ta ut den själv. Jag avskyr - verkligen AVSKYR, sånt. Tog en plastkasse över handen och skulle lyfta fågeln, med hjärtat i halsgropen, när jag tycker det känns som att den rör på sig. Skriker och springer därifrån. Konstaterar att den inte är död, utan "bara" döende. Jag är verkligen världens mes (no fun intended) när det gäller sånt, tycker det är tillräckligt hemskt med döda och halvdöda möss.
Efter lite pepptalk från mamma, lite order från Niklas över telefon och nära till tårarna petade jag upp den lilla stackars trasten på en sopskyffel och tog med den ut och slog ihjäl den. Nu har jag bara en sak att säga, nämligen; FYYYYYYYYYYYY FAN.

Kommentarer
Postat av: valbo-britta

du får se det som aktiv dödshjälp,

men visst är det äckligt med (halv)döda djur...

kanske även männsikor? ^^

2009-06-24 @ 19:32:25
URL: http://marylin.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: tackar tackar :)



och jag tycker verkligen synd om dig som var tvungen att ha ihjäl fågeln. vet inte om jag skulle klarat det. fast skulle heller inte kunnat låta den lida. usch, du får lära katterna att döda ordentligt hehe

2009-06-25 @ 18:31:56
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0