eeh? way to go autogiro.

Fick en trevlig överraskning med posten idag, nämligen ett inkassovarsel. Det gällde en Boxerräkning som skulle varit betald inte förra månaden och inte månaden före det, utan i september förra året! Hur är det möjligt?! För det första betalar jag mina räkningar till Boxer via autogiro och för det andra fattar jag inte hur det kan ha dröjt så länge innan de skickar ut nåt.
Det ursprungliga beloppet var 184 kr, sen 50 kr i påminnelseavgift (för en påminnelse som jag påstås ha fått 08-10-22), plus inkassokostnad på 160 kr och så 31 kr i ränta på det. Den härliga slutsumman som de anser att jag är skyldig dem blir alltså 425 kr. In my ass.
Alltså, om de nu skickat en påminnelse till mig i OKTOBER som jag av någon anledning inte skulle betalat, varför väntar de då över ett halvår innan de gör nåt mer? Får det inte att gå ihop. Inte på en fläck.

Kommentarer
Postat av: Mumme

Hej uch! de jävliga med inkasso de bruka lägga dem under bevakning i 3 - 6 månader eller så dyker dem upp när man minst anar lider med dig

2009-06-10 @ 21:01:41
URL: http://mumme.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0